Latest News

DUHAI WANITA INGATLAH!!!

Monday, August 17, 2009 , Posted by luqman al-jawa at 5:08 AM

knutschomi Pictures, Images and Photos
1. Wanita adalah belahan separuh (yang sama) dengan lelaki. (HR. Abu Dawud dan Ahmad)



2. Diperlihatkan kepadaku neraka kebanyakan penghuninya kaum wanita kerana kekufuran mereka. Para sahabat bertanya, "Apakah mereka kufur kepada Allah?" Nabi Saw menjawab, "Mereka mengkufuri pergaulan dan kebajikan (kebaikan). Apabila kamu berbuat ihsan kepada seorang dari mereka sepanjang umur lalu dia mengalami sesuatu yang tidak menyenangkannya dia akan berkata, "Kamu belum pernah berbuat baik kepadaku." (HR. Bukhari)

3. Wahai kaum wanita, aku tidak melihat dari suatu kaum (orang-orang) yang lemah akal (pemikiran) dan lemah agama lebih menghilangkan hati orang-orang yang sehat akal dan benaknya dari pada kamu (kaum wanita). Aku telah menyaksikan neraka yang penghuninya paling banyak kaum wanita. Maka dekatkanlah dirimu kepada Allah sedapat mungkin. (HR. Bukhari)

4. Seorang wanita yang memakai minyak wangi lalu lewat di tengah-tengah kaum (laki-laki) dengan maksud agar mereka menghirup bau harumnya maka wanita itu adalah pelacur. (HR. An-Nasaa'i)


5. Tiada aku meninggalkan suatu fitnah sesudahku lebih berbahaya terhadap kaum lelaki daripada godaan wanita. (HR. Bukhari dan Muslim)

Currently have 0 comments:

Leave a Reply

Post a Comment

KLIK UNTUK BERSEDEQAH